0
0

Интернетте банк өнімдері саласындағы алаяқтық жағдайлары жиілеп кетті. Ең осал санат – жеке тұлғалар. Мамандандырылған білімнің болмауы алаяқтарға қаражатты ұрлау немесе басқа біреудің атына заңсыз кредит беру үшін құпия деректерге қол жеткізуге мүмкіндік береді. Алаяқтықтың ең танымал түрлері – интернет арқылы әлеуметтік инженерия, сондай-ақ тікелей телефон қоңыраулары. Бұл мақалада телефон алаяқтарынан өзіңізді қалай қорғауға болатындығы және өзіңіздің сенімділігіңіздің тұзағына түспеу туралы айтылады.

Телефон алаяқтары әлеуметтік желілер, топтар, сондай-ақ жалған фишингтік сайттар арқылы ықтимал «жәбірленуші» туралы ақпарат алады. Интернеттегі кредитті ресімдеу кезінде деректерді ұстап алу әсіресе өзектісі – Қазақстанда өте танымал түрлі тексерулерсіз онлайн қарыздар. Тәуекелдерді азайту үшін күдікті сайттарда жеке деректеріңізді қалдырмай, ресми МҚҰ арқылы кредитке өтінім берген дұрыс. Smartzaim.kz сайтында Ұлттық банктің ресми лицензиясы бойынша жұмыс істейтін компаниялардың үлкен таңдауы бар.

Интерактивті алдаудың мәні

Бір қызығы, телефон алаяқтығымен айналысатын қылмыскерлер көбінесе керемет психологтар болып табылады. Бүкіл экспозиция әдісі мінез-құлық үлгілеріне негізделген алаяқ адамның негізгі импульстарына әсер етеді:

  • Шатасу.
  • Қорқыныш.
  • Сенім.

Әртүрлі жағдайларда әртүрлі мінез-құлық үлгілері қолданылады. Телефон алаяғы бір немесе бірнеше әдіс қолдана алады.

Алаяқ қоңырау шалды: неге дайын болу керек

Сонымен, қоңырау шалған кезде алаяқ тек бір мақсатты көздейді – картадан ақша ұрлау немесе басқа біреудің деректеріне кредит алу үшін құпия деректерді алу. Оларды көбінесе банк қызметкерлері, қолдау немесе қауіпсіздік қызметі ұсынады. Жоғарыда айтылғандай, экспозицияның үш түрі бар:

  1. Шатастыру –бұл жағдайда адам сіз туралы әлеуметтік желілерден немесе тақырыптық топтардан жиі ақпарат алады. Оның міндеті – сізді шатастыру, күмән тудыру, бұндай жағдайда санаға әсер ету оңай. Сіз күмәнданып, сұхбаттасушыны мұқият тыңдай бастағаннан кейін, келесі әдіс қолданылатын екінші кезең келеді.
  2. Қорқыту–телефон алаяғы назарыңызды өзіне қаратты. Осыдан кейін»жәбірленушіге» психологиялық қысым жасалады. Бұл жеңіл форма болуы мүмкін–сіз шұғыл түрде деректерді көрсетуіңіз керек, өйткені бізде ақпарат салыстырылады және расталмаған карталар бұғатталады. Сонымен, әсердің қатаң түрі: зиянкестер сіздің шоттарыңызға қол жеткізді, енді сіз картадағы ақшаны пайдалана алмайсыз, шұғыл түрде пин-кодты, құпия сөзді, парольді өзгертейік.
  3. Клиенттің сеніміне кіру – алаяқтың қоңырауы адамды таң қалдырады, ал егер алаяқ сұхбаттасушыны қорқыта алса, онда ол барлық қолдауды, көмектесуге деген ұмтылысты және жағдайды түсінуді білдіреді. Қылмыскердің міндеті – сенімге кіру және қажетті ақпаратты алу.

Алаяқтың әдеттегі қоңырауы шынымен банк операторымен сөйлесуді еске түсіреді. Мамандандырылған терминологияға бай сөйлеу әдеті, сенімді дауыс, сауатты көзқарас, сауаттылық. Банктің нағыз маманын қылмыскерден тек телефон арқылы ажырату мүмкін емес. Бірақ шешім қабылдауға көмектесетін «маркерлер»  бар.

Егер алаяқ қоңырау шалса, өзін қалай ұстау керек?

Қылмыскерлермен қарым-қатынасты азайту керек. Сіз дау-дамайға терең бойлап, ұзақ келіссөздер жүргізбеуіңіз керек. Интернетте сіз зиянкестермен де әзілдесу керек деген кеңесті жиі таба аласыз. Біреу дөрекі және қорлайтын жауаптарды қалайды. Шындығында, сіз алаяқпен неғұрлым аз байланыста болсаңыз,соғұрлым жақсы. Егер Сіз «банктен» кіріс қоңырауын алсаңыз, онда Сізге қандай проблема бар екенін анықтау керек. Осыдан кейін сіз қауіпсіз түрде ажырата аласыз. Ақпаратты банк картасында немесе қаржы институтының онлайн чатында көрсетілген телефон нөмірі арқылы тексерген дұрыс. Сондай-ақ-банк бөлімшесіне барған кезде.

Телефон мен қоңырау шалушының деректерін жоймаңыз. Бұл ақпарат міндетті түрде банкке берілуі керек. Қолдау қызметі ұқсас нөмірлерді анықтайды және провайдерге бұғаттау үшін береді. Мүмкін сіз біреуге алаяқтық шабуылдардан сақтануға көмектесесіз.

Күмән тудыратын маркерлер

Банк қызметкерлері 99% жағдайда тек 2 себеппен ғана қоңырау шалады:

  1. Банктік өнімді немесе қызметті сатып алу туралы ұсыныспен.
  2. Мерзімі өткен кредит бойынша төлем жасау бойынша.

Деректерді қорғау бойынша белгілі бір әрекеттерді талап ететін форс-мажорлық жағдай орын алса да, банк маманы мәселені сипаттайды және бөлімшеге келуді ұсынады. Сонымен қатар, қоңырау көп арналы телефоннан жасалады, оны Банктің веб-сайтынан оңай табуға болады.

Назар аударыңыз! Банктің нақты қызметкері ешқашан CVV (CVC) кодын, PIN кодын сұрамайды, сонымен қатар мәселені одан әрі шешу үшін банкоматқа баруды ұсынбайды.

Мұндай деректерді сәйкестендіру туралы ұсыныстарға ешқашан жауап бермеңіз, SMS-ке жіберілетін сілтемені баспаңыз, сонымен қатар телефон режимінде картаның толық нөмірін, PIN код, CVV (CVC) кодын атамаңыз.

Пікір қалдыру

Жеке мәліметтерімнің сәйкес өңделуіне келісемін құпиялылық саясаты